Partslife Polska Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Nasze<br>kampanie

Nasze
kampanie

Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko

Podczas korzystania z usługi zwykle nie zadajemy sobie pytania, co dzieje się z powstałymi w jej wyniku odpadami.

Na ten problem zwraca uwagę nowy spot Partslife – Polskiej Organizacji Odzysku Opakowań, który został w całości wymyślony przez uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. 

W przypadający 15 września “Dzień Opakowań”, czyli dzień budowania świadomości o rosnącej roli odpadów w codziennym życiu konsumentów, premierę miał spot edukacyjny “Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko”. Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet szczegółowym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodzież – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. Wraz z towarzyszącą mu kampanią edukacyjną jest skierowany przede wszystkim do konsumentów-kierowców samochodów. 

– Naszym celem było przede wszystkim pokazanie problemu odpadów, które powstają przy naprawie i amortyzacji pojazdów. Po drugie chcemy zwrócić uwagę, że często, mimo rosnącej świadomości ekologicznej, nie zawsze zwracamy uwagę, czy przedsiębiorcy, z których usług korzystamy przestrzegają przepisów, stosują się do zasad cyrkularnych i mają odpowiednie certyfikaty – mówi Konrad Nowakowski, prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który pełnił rolę opiekuna merytorycznego kampanii. 

Spot informuje również, że każdy z nas, kierowców, może na rządowej stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/ sprawdzić, czy warsztat, w którym serwisuje swój samochód odpowiednio gospodaruje odpadami. 

Od młodych do… wszystkich!

Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet dokładnym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodych ludzi w wieku 17-20 lat – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator prowadzonego przez Fundację Inter Cars.

Przez 10 miesięcy, 21 uczniów ze szkół technicznych związanych z motoryzacją, logistyką i transportem z całej Polski, brało udział w intensywnych szkoleniach i programie mentoringowym, by wspólnie odpowiedzieć na zlecone przez firmę Partslife wyzwanie: “Przygotuj projekt kampanii społecznej o gospodarce odpadami”. 

– Samo wypracowanie konceptu kreatywnego było dla nas ogromnym wyzwaniem, ale dzięki temu, że byliśmy dla siebie dużym wsparciem i uczyliśmy się na własnych błędach, przebrnęliśmy i wspólnie wypracowaliśmy fantastyczny efekt, z którego jesteśmy dumni – opowiada Karolina Łakomy – stypendystka programu Akcelerator Fundacji Inter Cars. Szymon Wydra, stypendysta, zauważa, że  świadomość mechaników dotycząca segregowania odpadów jest na wciąż bardzo niskim poziomie i dlatego uczniowie próbują to zmienić. 

– Byliśmy bardzo ciekawi jak nasi stypendyści (głównie “umysły ścisłe”) poradzą sobie z tak postawionym zadaniem. Na każdym etapie dawaliśmy im wszelkie narzędzia np. warsztaty z metody Design Thinking i wsparcie trenerów, ale jednocześnie całkowicie wolną rękę w kreacji. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wszechstronności stypendystów, zrozumienia mechanizmów tworzenia angażujących treści i konieczności prawidłowego zarządzania odpadami – mówi Katarzyna Oleksowicz, członkini zarządu Fundacji Inter Cars. 

To już druga edycja programu Akcelerator Fundacji Inter Cars, który został stworzony z myślą o wspieraniu edukacji i rozwoju uczniów techników i szkół branżowych. Ważnym elementem procesu jest rozwijanie wśród tej grupy kompetencji przyszłości, które są kluczowe, a często trudne do zdobycia w szkołach o profilu technicznym. 

Spis treści

    Powiązane artykuły

    • Publiczne kampanie edukacyjne – obowiązek wprowadzających produkty w opakowaniach, baterie i akumulatory. Jak go skutecznie realizować?

      Współczesny biznes nie może funkcjonować w oderwaniu od odpowiedzialności za środowisko. Przedsiębiorcy wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach oraz baterie i akumulatory mają nie tylko obowiązek odpowiedniego gospodarowania odpadami, ale również prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych. To wymóg ustawowy, który ma realny wpływ na kształtowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie. Skąd wynika obowiązek? Produkty w opakowaniach Zgodnie z art. […]
    • Ewidencja odpadów – co to takiego i dlaczego jest kluczowa?

      Baza Danych Odpadowych (BDO) to elektroniczny system służący do ewidencjonowania odpadów w Polsce. Jego głównym celem jest uszczelnienie gospodarki odpadami i walka z szarą strefą, np. z tworzeniem dzikich wysypisk śmieci. Dzięki BDO, instytucje kontrolujące mają bieżący wgląd w ilość i rodzaj odpadów powstających w konkretnych firmach. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące ewidencji odpadów w BDO: […]
    • Proekologiczna firma – podnoszenie świadomości ekologicznej

      W dobie rosnących wymagań środowiskowych i oczekiwań konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju, coraz więcej firm stawia na działania proekologiczne. W szczególnej roli znajdują się przedsiębiorcy, którzy zgodnie z polskim prawem są „wprowadzającymi produkty na rynek” – to właśnie oni ponoszą odpowiedzialność za cykl życia swoich produktów, w tym za odpady powstałe z opakowań. Dbanie o środowisko […]