Aktualności

Partslife Polska Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

“Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko”.
Rusza kampania edukacyjna wymyślona przez uczniów techników



Podczas korzystania z usługi zwykle nie zadajemy sobie pytania, co dzieje się z powstałymi w jej wyniku odpadami. Na ten problem zwraca uwagę nowy spot Partslife - Polskiej Organizacji Odzysku Opakowań, który został w całości wymyślony przez uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars.

W przypadający 15 września “Dzień Opakowań”, czyli dzień budowania świadomości o rosnącej roli odpadów w codziennym życiu konsumentów, premierę miał spot edukacyjny “Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko”. Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet szczegółowym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodzież - uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. Wraz z towarzyszącą mu kampanią edukacyjną jest skierowany przede wszystkim do konsumentów-kierowców samochodów.

- Naszym celem było przede wszystkim pokazanie problemu odpadów, które powstają przy naprawie i amortyzacji pojazdów. Po drugie chcemy zwrócić uwagę, że często - mimo rosnącej świadomości ekologicznej - nie zawsze zwracamy uwagę, czy przedsiębiorcy, z których usług korzystamy przestrzegają przepisów, stosują się do zasad cyrkularnych i mają odpowiednie certyfikaty - mówi Konrad Nowakowski, prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który pełnił rolę opiekuna merytorycznego kampanii.

Spot informuje również, że każdy z nas, kierowców, może na rządowej stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/ sprawdzić, czy warsztat, w którym serwisuje swój samochód odpowiednio gospodaruje odpadami.

 

Od młodych do… wszystkich!

Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet dokładnym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodych ludzi w wieku 17-20 lat - uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator prowadzonego przez Fundację Inter Cars. Przez 10 miesięcy, 21 uczniów ze szkół technicznych związanych z motoryzacją, logistyką i transportem z całej Polski, brało udział w intensywnych szkoleniach i programie mentoringowym, by wspólnie odpowiedzieć na zlecone przez firmę Partslife wyzwanie: “Przygotuj projekt kampanii społecznej o gospodarce odpadami”.

- Samo wypracowanie konceptu kreatywnego było dla nas ogromnym wyzwaniem, ale dzięki temu, że byliśmy dla siebie dużym wsparciem i uczyliśmy się na własnych błędach, przebrnęliśmy i wspólnie wypracowaliśmy fantastyczny efekt, z którego jesteśmy dumni - opowiada Karolina Łakomy - stypendystka programu Akcelerator Fundacji Inter Cars. Szymon Wydra, stypendysta, zauważa, że  świadomość mechaników dotycząca segregowania odpadów jest na wciąż bardzo niskim poziomie i dlatego uczniowie próbują to zmienić.

- Byliśmy bardzo ciekawi jak nasi stypendyści - głównie “umysły ścisłe” - poradzą sobie z tak postawionym zadaniem. Na każdym etapie dawaliśmy im wszelkie narzędzia np. warsztaty z metody Design Thinking i wsparcie trenerów, ale jednocześnie całkowicie wolną rękę w kreacji. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wszechstronności stypendystów, zrozumienia mechanizmów tworzenia angażujących treści i konieczności prawidłowego zarządzania odpadami - mówi Katarzyna Oleksowicz, członkini zarządu Fundacji Inter Cars.

To już druga edycja programu Akcelerator Fundacji Inter Cars, który został stworzony z myślą o wspieraniu edukacji i rozwoju uczniów techników i szkół branżowych. Ważnym elementem procesu jest rozwijanie wśród tej grupy kompetencji przyszłości, które są kluczowe, a często trudne do zdobycia w szkołach o profilu technicznym.


Profesjonalna produkcja

Trzy grupy stypendystów programu rozwijały swoje pomysły na kampanię społeczną w trakcie szeregu zajęć prowadzonych metodą Design Thinking i warsztatów kreatywnych. Wybrany scenariusz i storyboard został następnie zrealizowany w formie spotu przez grupę kreatywną NOWY®ŁAD i dom produkcyjny BOSKO, który był producentem wykonawczym projektu, na profesjonalnym, filmowym planie zdjęciowym. Reżyserem spotu był Aleksander Kropidłowski, ceniony w branży twórca spotów komercyjnych i społecznych. Fundacja Inter Cars i firma Partslife zapowiedziały już, że w przyszłości będą realizować również pomysły pozostałych grup warsztatowych.

- Środowisko to nasze wspólne dobro, ale przede wszystkim inwestycja w przyszłość. Dlatego chcieliśmy, aby głos młodych osób był tutaj w pełni usłyszany i dostrzeżony. Jesteśmy przekonani, że przekaz spotu oraz towarzyszącej mu kampanii edukacyjnej jest uniwersalny i trafi do szerokiego grona odbiorców  - dodaje Wojciech Kopacz, Członek Zarządu firmy Partslife.



DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ